Začněte od nuly: 8 akcí, které zresetují váš život

1. Vymažte e-maily ve schránce

Zná to téměř každý. Složka s doručenou poštou je plná e-mailů. A přichází další. Každé spuštění e-mailového klienta vyvolává nepříjemné pocity a napětí. Proto jsem začal používat metodu Zero Inbox a udělal s elektronickou poštou rychlý proces. Zprávy vyžadující akci, kterou jsem schopný udělat během minuty nebo dvou, vyřídím hned. Ty, co potřebují více času a zároveň jsou důležité (tím myslím opravdu důležité, ne že se tak jen tváří), přesunu do odpovídající složky a vypořádám se s nimi později dávkově. Všechny ostatní e-maily smažu. Žádné slitování nad bezvýznamnou poštou!

2. Změňte práci

Když chodíte každý den do zaměstnání otrávení, asi není něco v pořádku. V Česku přetrvává nízká nezaměstnanost, tak proč nezkusit jinou práci. Radši dám výpověď, než abych zůstal na místě, kam nepatřím, a nevyužíval svůj potenciál naplno. Pro odvážné existuje ještě jedna možnost – odejít z práce a dát si časově neomezené prázdniny. Žít s nulovým příjmem. Pro mě to byla jedna z nejcennějších zkušeností v životě. Zjistil jsem, že hromada činností, za které jsem utrácel peníze, se dá dělat zadarmo nebo s minimálními náklady. Důležité je věřit si. Každý má v sobě něco, co může nabídnout světu. Prodejte to!

3. Ukončete nefunkční vztahy

Nedávno jsem četl článek o emočních upírech. Lidech, co ustavičně nadávají na svět. Vyhledávají empatické a naslouchající oběti, kterým můžou škodit. Po setkání s upírem se cítíte, jako by vás přejel parní válec. Na facebooku proto mažu ze seznamu přátele, jejichž zdi jsou otrávené negativismem. Ty, co šíří nenávist a beznaděj. Naopak chci sledovat lidi, kteří dokážou inspirovat a nadchnout. Nebojím se ukončit vztah, ať už profesní, partnerský nebo kamarádský. Nenechám se stáhnout ke dnu. Do emoční bažiny. Žiju svůj život, ne život někoho jiného. Proto si dávám pozor, koho do něj pustím.

4. Detoxikujte své tělo

Očista prospěje tělu i duši. Není nutné vyhlašovat týdenní hladovku, stačí pár dní na ovocných a zeleninových šťávách. Léto je ideálním obdobím na odlehčení stravovacích návyků. Když jsem absolvoval svou první detoxikační kůru a tři dny pil jen smoothies, ze začátku jsem se cítil slabý. Pak přišel obrovský příliv energie. Tělo mi dalo jasný signál, že očista měla smysl. Proto se k ní jednou za čas vracím, abych obnovil rovnováhu a zbavil organismus nahromaděných jedů.

5. Buďte offline

Jednoduše zařízená chatka kilometry vzdálená od civilizace. Žádná elektřina, žádná voda, žádný kontakt s lidmi. Jen vy a příroda. Mobil vám bude k ničemu, protože tu není signál, tím pádem ani internet. Budete offline, odříznutí od světa. K jídlu máte jen to, co jste si přinesli. Pro vodu si chodíte ke studánce. Tady zažijete ten pravý reset. Naučíte se být sami se sebou. Zdokonalíte se ve všímavosti. Stačí týden a budete se cítit jako znovuzrození.

6. Dopřejte si hodně spánku

Jen málo lidí považuje probuzení budíkem za příjemné. Každé ráno ten samý protivný zvuk. Jednou ho prostě vypněte. Spolehněte se na vnitřní hodiny a naslouchejte tělu. Jděte spát, když se vám bude chtít spát. Vstávejte, až se tělo samo probudí. Ranní budíček nemusí být otravný, když člověk ví, jak si ho v rámci možností zpříjemnit. To, jak prožijete den a jakou budete mít náladu, závisí na tom, jak si ráno nastavíte mysl.

7. Překonejte strach

Z čeho máte největší strach? Já se dlouho bál operace. Představa, že ležím v nemocnici a doktoři mi skalpelem řežou tělo, mě doslova zabíjela. Tak jsem šel dobrovolně na operaci. Vzpomínám si na ty nekonečně dlouhé hodiny před zákrokem. Strach mě paralyzoval a bránil logicky uvažovat. Když bylo po všem a sestřička mě probudila z anestézie, byl jsem někdo jiný. Byl jsem člověk, co překročil svůj stín a vystoupil z temnoty na světlo. Strach byl pryč. Jednou provždy. Od té doby se mu nebráním. Nemusím s ním bojovat. Prostě ho přijmu a jdu do akce. Feel the fear and do it anyway.

8. Meditujte

Dalajláma jednou prohlásil, že kdyby se na základních školách vyučovala meditace, během jedné generace by zmizelo veškeré násilí z tohoto světa. Když jsem začínal meditovat, dal jsem si za cíl vydržet každé ráno pět minut. Je to dost krátký čas na to, aby mě to neomezovalo a neskončil jsem s tím, protože je to příliš náročné. Zároveň to byl dost dlouhý čas k tomu, abych si vybudoval návyk. Tělo samo s pokračujícím tréninkem začalo chtít víc. Dnes jsem na 15 až 20 minutách. Najdete stovky článků, které vám vyjmenují všechny pozitivní účinky meditací. Podle mě je ale důležitější nic neočekávat. Prostě jen meditovat. Teprve pak se začnou dít věci.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest


Chceš si zjednodušit život? Přijď na kurz minimalismu v Praze nebo v Brně.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *